Ditten och datten

Sen sist (maj!) har det givetvis hänt en hel del. Dock har bloggen kommit i skymundan då det inte funnits någon "skrivarglöd" ;)
Nu däremot ligger jag hemma, uttråkad till tusen och sjukskriven för en så töntig sak som öroninflammation. I know, inte klokt! Men på doktorns (och Mattias och mammas) order, stannar jag hemma.

Here's the sickness-story: i tisdags kväll runt 20 tiden kände jag att jag fick typ lock för örat, efter det började det göra ont och vid 22 tiden kröp jag ynkligt ihop i Mattias famn för tröst. Ont as hell! Kl 00.30 vaknade jag av att trumhinnan sprack... (say no more, men massa blod och var all over!) Fick en tid på vårdcentralen vid 11 tiden nästföljande förmiddag, där det konstaterades öroninflammation samt sprucken trumhinna på ena örat, öronkatarr på andra örat. Men eftersom jag fått en så kraftig inflammation såå snabbt på bara några få timmar, blev doktorn oroad över orsaken. Jag har nämligen inte varit förkyld. Han sa att om jag fått en så kraftig inflammation utan anledning, finns det en risk att det kunde bli värre. Och var i såfall, skulle den inflammationen sätta sig? (Hjärnhinneinflammation har jag ju redan avverkat för the rest of my life!) Han letade i mina journaler ifall anledningen kunde vara att jag har dåligt immunförsvar, men nej. Så eftersom han inte hittade någon bakomvarande orsak, tyckte han att jag skulle vila, vila, vila och därmed bli sjukskriven veckan ut - längre ifall jag själv ville. Ööö, tack men nej tack.
So here I am..döv men without pain nu iallafall, and bored. Äter en dunderkur med medicin - äkta kuckilimuckmeducin a'la Karlsson på taket.

Höjdpunkterna, sen sist, har såklart varit att vi har gift oss! 2 juni 2012.
Bröllopet blev precis som vi tänkt oss - om inte ytterligare lite bättre! En helt fantastisk kanondag!

...vi har även avverkat Mattias 30 års fest/femkamp under potatisfestivalshelgen. Även det fantastiskt roligt!

....& en killer-kräftskiva som (tydligen, enligt grannarna) pågått större delen av natten/morgonen ;) 

Nu blickar vi framåt...mot vinter, kyla och mörker...Depressive!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0